אם אתם מנהלים בעצמכם את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק, סביר להניח שכבר נחשפתם לכפתור ה-boost post, הידוע לשימצה, פייסבוק עצמה גם מעודדת אתכם להשתמש בו, כשהיא אומרת לכם בפרסום שמוצג רק לכם, שקידום הפוסט שלכם יביא לכך וכך חשיפה. אחרי פעם או פעמיים שראיתם שאין הרבה לייקים לתכנים שלכם, גם אמרתם לעצמכם, אוקיי, למה שלא ננסה. אז לחצתם על הכפתור וקידמתם את הפוסט, רק בשביל לגלות שאתם לא מקבלים הרבה לייקים כמו שחשבתם, בטח לא בהתאמה לסכום שהחלטתם להשקיע ויותר מזה, סביר להניח שנחרדתם לגלות שמרבית הלייקים שכן כבר הגיעו, הם מקהל שבכלל לא רלוונטי לעסק שלכם. ואת העניין הזה, מרבית בעלי העסקים שרוצים לקדם את התכנים שלהם ברשת לא מבינים. ניהול קמפיינים זאת לא פחות מאומנות. אם גם אתם בזבזתם כסף בגלל אותו כפתור Boost post, דעו, שאם היה לכם מנהל קמפיינים, אין סיכוי שהוא היה מאפשר את המחדל הזה, שכן מנהלי קמפיינים כאלו שמצליחים למקסם את התקציבים ולהביא תוצאות, מכירים היטב את כל הניואנסים הקטנים ויודעים איך לקדם את התוכן שלכם בצורה הנכונה ביותר.
מרבית תקציבי הפרסום ברשת מתחלקים בין שתי החברות המובילות בתחום, גוגל ופייסבוק, כאשר לכל אחת מהן מערת פרסום משלה. אמנם קיימים בין השניים המון מאפיינים דומים, אך חשוב להבין את ההבדל המשמעותי ביותר ביניהם. בגוגל הפרסום שלכם ייחשף רק לאחר שגולש הקליד מילות חיפוש שרלוונטיות לכם, והמודעות שלכם יוצגו לו רק כאשר הוא מחפש את הנישה שלכם. בפייסבוק, המצב הוא שונה, שכן המערכת מציגה את המודעות שלה לקהל גם מבלי שהוא חיפש את העסק שלכם או אפילו משהו דומה לו. למעשה מדובר בשתי גישות הקרויות בשפה המקצועית Push & Pull.
בפייסבוק מדובר בשיטת ה- Push, כלומר דוחפים ללקוח את הפרסומת שלנו, ובגוגל מדובר ב- Pull, כלומר הלקוח מושך את הפרסומת שלנו בעזרת חיפוש של מילות מפתח.
איך המערכת עובדת?
בפייסבוק, בזכות מאגר המידע המטורף שיש לחברה, למפרסמים יש אין ספור אופציות להצגת מודעות. החל מקידום פוסטים, קידום של חנויות, אפליקציות ומודעות שהמטרה שלהם היא להעביר גולשים אל האתר או אל דף הנחיתה שלכם. פייסבוק מאפשרת למפרסמים להגדיר את האזור הרלוונטי להם, גילאים, מגדר ואת תחומי העניין, שהם האלמנט החשוב ביותר. כלומר המפרסם אומר לפייסבוק: "תציג את המודעות שלי לבני 30 מראשון לציון שמה שמעניין אותם זה ספורט". פייסבוק יודעת בזכות האינטרקציה של הגולשים שלה עם עמודים עסקיים, פוסטים וסרטונים מי הם האנשים שמתעניינים בספורט, ורק להם המודעה תוצג.
בגוגל, למעשה קונים מילות מפתח. כלומר המפרסם יותר מודעה שמניעה את הגולש להשאיר פרטים או להתקשר, והוא קונה מגוגל מספר מילות מפתח שברגע שגולש יקליד אותם המודעה של העסק שלכם תעלה. כמובן, שכמו בכל עסק, גם במערכת הפרסום אתם מתמודדים מול מתחרים שגם הם קונים את אותן מילות מפתח, וכאן כבר נכנסות היכולות והמיומנות של מנהל הקמפיינים שלכם לידי ביטוי, שכן המטרה שלו היא להביא לכך שאתם תנצחו את המתחרים והמודעה שלכם תוצג גבוהה יותר.
גם בגוגל וגם בפייסבוק, יש אין ספור פרמטרים שצריך לנתח כאשר בונים קמפיין. בשום מצב לא מדובר במקרה של נגעת נסעת. לא מקימים את הקמפיין פעם אחת וקוצרים את הפירות, אלא יש לבצע אופטימזציה שוטפת, ומעקב צמוד לכל אורך הדרך. יש לבחון מה עובד, להוריד את מה שלא, ולחזק את מה שכן. כפי שכבר אמרנו, לנהל קמפיינים ברשת, כאלו שמביאים תוצאות, זאת אומנות.