מה אתם צריכים לדעת על ניהול קמפיינים ברשת

אם אתם מנהלים בעצמכם את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק, סביר להניח שכבר נחשפתם לכפתור ה-boost post, הידוע לשימצה, פייסבוק עצמה גם מעודדת אתכם להשתמש בו, כשהיא אומרת לכם בפרסום שמוצג רק לכם, שקידום הפוסט שלכם יביא לכך וכך חשיפה. אחרי פעם או פעמיים שראיתם שאין הרבה לייקים לתכנים שלכם, גם אמרתם לעצמכם, אוקיי, למה שלא ננסה. אז לחצתם על הכפתור וקידמתם את הפוסט, רק בשביל לגלות שאתם לא מקבלים הרבה לייקים כמו שחשבתם, בטח לא בהתאמה לסכום שהחלטתם להשקיע ויותר מזה, סביר להניח שנחרדתם לגלות שמרבית הלייקים שכן כבר הגיעו, הם מקהל שבכלל לא רלוונטי לעסק שלכם. ואת העניין הזה, מרבית בעלי העסקים שרוצים לקדם את התכנים שלהם ברשת לא מבינים. ניהול קמפיינים זאת לא פחות מאומנות. אם גם אתם בזבזתם כסף בגלל אותו כפתור Boost post, דעו, שאם היה לכם מנהל קמפיינים, אין סיכוי שהוא היה מאפשר את המחדל הזה, שכן מנהלי קמפיינים כאלו שמצליחים למקסם את התקציבים ולהביא תוצאות, מכירים היטב את כל הניואנסים הקטנים ויודעים איך לקדם את התוכן שלכם בצורה הנכונה ביותר.
מרבית תקציבי הפרסום ברשת מתחלקים בין שתי החברות המובילות בתחום, גוגל ופייסבוק, כאשר לכל אחת מהן מערת פרסום משלה. אמנם קיימים בין השניים המון מאפיינים דומים, אך חשוב להבין את ההבדל המשמעותי ביותר ביניהם. בגוגל הפרסום שלכם ייחשף רק לאחר שגולש הקליד מילות חיפוש שרלוונטיות לכם, והמודעות שלכם יוצגו לו רק כאשר הוא מחפש את הנישה שלכם. בפייסבוק, המצב הוא שונה, שכן המערכת מציגה את המודעות שלה לקהל גם מבלי שהוא חיפש את העסק שלכם או אפילו משהו דומה לו. למעשה מדובר בשתי גישות הקרויות בשפה המקצועית Push & Pull.
בפייסבוק מדובר בשיטת ה- Push, כלומר דוחפים ללקוח את הפרסומת שלנו, ובגוגל מדובר ב- Pull, כלומר הלקוח מושך את הפרסומת שלנו בעזרת חיפוש של מילות מפתח.

איך המערכת עובדת?

בפייסבוק, בזכות מאגר המידע המטורף שיש לחברה, למפרסמים יש אין ספור אופציות להצגת מודעות. החל מקידום פוסטים, קידום של חנויות, אפליקציות ומודעות שהמטרה שלהם היא להעביר גולשים אל האתר או אל דף הנחיתה שלכם. פייסבוק מאפשרת למפרסמים להגדיר את האזור הרלוונטי להם, גילאים, מגדר ואת תחומי העניין, שהם האלמנט החשוב ביותר. כלומר המפרסם אומר לפייסבוק: "תציג את המודעות שלי לבני 30 מראשון לציון שמה שמעניין אותם זה ספורט". פייסבוק יודעת בזכות האינטרקציה של הגולשים שלה עם עמודים עסקיים, פוסטים וסרטונים מי הם האנשים שמתעניינים בספורט, ורק להם המודעה תוצג.
בגוגל, למעשה קונים מילות מפתח. כלומר המפרסם יותר מודעה שמניעה את הגולש להשאיר פרטים או להתקשר, והוא קונה מגוגל מספר מילות מפתח שברגע שגולש יקליד אותם המודעה של העסק שלכם תעלה. כמובן, שכמו בכל עסק, גם במערכת הפרסום אתם מתמודדים מול מתחרים שגם הם קונים את אותן מילות מפתח, וכאן כבר נכנסות היכולות והמיומנות של מנהל הקמפיינים שלכם לידי ביטוי, שכן המטרה שלו היא להביא לכך שאתם תנצחו את המתחרים והמודעה שלכם תוצג גבוהה יותר.
גם בגוגל וגם בפייסבוק, יש אין ספור פרמטרים שצריך לנתח כאשר בונים קמפיין. בשום מצב לא מדובר במקרה של נגעת נסעת. לא מקימים את הקמפיין פעם אחת וקוצרים את הפירות, אלא יש לבצע אופטימזציה שוטפת, ומעקב צמוד לכל אורך הדרך. יש לבחון מה עובד, להוריד את מה שלא, ולחזק את מה שכן. כפי שכבר אמרנו, לנהל קמפיינים ברשת, כאלו שמביאים תוצאות, זאת אומנות.

אהבתם פוסט? שתפו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

משפיענים וכוכבי רשת

היום ברור מאוד שהדרך להגיע לקהל יעד ממוקד עוברת דרך מובילי דעה (משפיעני רשת). נשמח לעזור לכם במשימה ולספר את הסיפור של המותג שלכם בצורה קריאטיבית, אפקטיבית ומשתלמת ביותר.

סרטונים

קטע וידאו מוצלח עשוי להגיע לעשרות ואף מאות אלפי חשיפות תוך זמן קצר וליצור ויראליות עצומה למותג שלכם. חשוב להפיק אותו בצורה נכונה ובאופן שישרת את המטרות העסקיות, סרטון טוב עשוי להפוך בין רגע לחלון הראווה שלכם – תאפשרו לנו להפיק עבורכם את הסרטון הבא.

יחסי ציבור

בניגוד לשיטות פרסום "רגילות וישנות" שבהן יש צורך לעבור מספר מוקדים בכדי לפרסם כתבה ברשת. שחר בי חושף בפניכם עשרות אתרים לפרסום כתבות יחסי ציבור מהיום למחר – כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור היכן אתם מעוניינים לפרסם והכתבה תפורסם.

דפי נחיתה ומינסייט

דף נחיתה יציג מידע בהיקף מצומצם לצורך קידום מוצר או שירות אחד באופן ממוקד. המיניסייט נועד על מנת לקדם מסר כמו שירות מסוים או מוצר באופן ממוקד וספציפי יותר מאתר רגיל – המטרה של שניהם היא יצירת לידים (לקוחות) פוטנציאליים חדשים לעסק.

מהלכי גרילה

שיווק / פרסום גרילה הוא דרך זולה לעסקים בעלי תקציב דליל שרוצים לשווק עצמם ולא יכולים להקצות תקציבי ענק עבור המדיות השונות. האסטרטגיה של השיטה מתמקדת בטקטיקות שיווק לא קונבנציונליות בעלות נמוכה אשר לרוב מניבות תוצאות מקסימליות ומיידיות.

אתרים

למעלה מ- 85% מהישראלים מבצעים רכישות באון ליין. הקמת אתר אינטרנט מסחרי מסוגל לתרום להכנסה שוות ערך לסניף פיזי ואף יותר. עלויות תחזוקה קבועות, צמצום בתשלומי הרשויות השונות, שכירויות, מערך עובדים ועוד – אפיק קידום יעיל מאוד ורווחי באופן יוצא מן הכלל.

TikTok

יותר משני מיליארד משתמשים ברחבי העולם אינם טועים, רשת הטיקטוק מבצעת מהפכה של ממש. מדובר בפלטפורמה בעלת ערך רב שמחברת בין עסקים לקהלים מגוונים. בזכות פורמט ווידאו קצר ויצירתי, ניתן להציג מוצר, שירות ומותג, ולגרום לקהל יעד לרצות לעקוב אחר תכנים נוספים ולבצע אינטראקציה.

פרסום (PRINT)

בכדי לוודא שאנו משלימים את תדמית המותג באופן מלא במרחב אנו מייצרים גם אופליין הכולל: שילוט חוצות, קטלוגים, פולדרים, פלאיירים, רולאפים, קאפות, כרטיסי ביקור – בכולם אנו דואגים לשלב את הטאצ' האישי שלנו אשר מאופיין ובולט במרחב התדמיתי בו אנו חיים היום.

Google

SEO – קידום אתרים אורגני על בסיס מחקר ביטויים מובילים, מילות מפתח והגדרת תכנית שתסייע בקידום האתר למיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל | Pay Per Click) PPC) – קידום מודעות לראש תוצאות החיפוש בגוגל – מצב בו המפרסם משלם אך ורק על מודעות עליהן הקליקו.

סטודיו

כל עסק, שירות או מוצר חייבים לוגו ועיצוב גרפי בעל שפה קבועה ומותאמת. בשלב זה מגדירים העדפות של צבעים, פונטים ושפה, התהליך מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח והוא כולל מחקר מתחרים (בארץ ובעולם), איסוף של מידע ופניה למלאכת עיצוב סקיצות ללוגו אופציונאלי.

מיתוג וקראייטיב

מיתוג עסקי הוא נדבך חשוב לכל עסק, שירות או מוצר, הוא מגדיר מי אתם ואיך אתם נראים כלפי חוץ. מיתוג עסקי זה בין התהליכים החשובים בהגדרת הזהות העסקית והפיתוח של מותג מוצלח ומנצח.

אינסטגרם

רשת האינסטגרם היא רשת חברתית המבוססת בעיקרה על תוכן שיווקי במסווה של תמונות מרשימות. בעולם ישנם למעלה מ- 150 מיליון משתמשים פעילים המעלים למעלה מ- 150 תמונות וצילומי וידאו בשנייה (אחת).

פייסבוק

בישראל ישנם למעלה מ-4 מיליון חשבונות פייסבוק פעילים, בתוכם כלולים לא מעט בעלי עסקים בגדלים שונים המעוניינים להגדיל את התודעה למותג / שירות / מוצרים שלהם וכמובן להגדיל את היקפי המכירות – אל תתפשרו על דף מותג שמנוהל באופן נכון ומנצח ומשאיר פייט למתחרים.

אסטרטגיה מתקדמת

בדיוק כמו שלא הייתם יוצאים לקרב בלי תכנית פעולה, כך גם בעולם הפרסום והמדיה. תכנון אסטרטגי חיוני ביותר ליצירת יציבות של מותג, בחלק גדול מהפעמים הוא מהווה את ההבדל בין כישלון להצלחה עסקית.
דילוג לתוכן