אחת השאלות החשובות ביותר העומדות בפני כל בעל עסק שרוצה להתחיל לפרסם ברשת ואין ברשותו תקציב יותר מדי גדול, היא איפה לפרסם. בעולם אוטופי, היינו רוצים לפרסם בכל מקום שאנחנו רק יכולים, לכן כשבעל עסק רוצה לפרסם והוא שומע שכדאי לו להגביל את עצמו רק לפלטפורמה אחת הוא מיד תוהה למה לא גם וגם. במאמר זה נעמוד על הדקויות ועל מתי כדאי לשים את כל הביצים בפרסום בפייסבוק, מתי בגוגל והאם בכל זאת כדאי לפרסם גם ברשת החיפוש הגדולה בעולם וגם ברשת החברתית המפלצתית.
פייסבוק
קודם כל נתחיל מזה ששיטת הפרסום בפייסבוק היא שונה מאשר בגוגל. בעוד בגוגל אנשים מחפשים דברים הקשורים בעסק שלכם, בפייסבוק הפרסומות מופיעות להם כשהם במהלך הפעילות היום יומית שלהם. כלומר, הם עכשיו גוללים את הפיד שלהם כדי להתעדכן במה החברים שלהם עשו בקיץ האחרון, ובין תמונה לסטטוס משעשע, עולה להם פרסומת.
מצד שני, היכולת לפרסם בפייסבוק כל כך מדוייקת, כך שאם מנהל הקמפיינים שלכם עושה את העבודה שלו כמו שצריך, אותו גולש, אף שלא חיפש משהו שקשור אליכם ישירות עכשיו, כן רלוונטי למודעה שהוא נחשף אליה, מה שאומר שגם אם זה לא מה שהוא תכנן לעשות, בגלל הטירגוט המדוייק יכול מאוד להיות שהוא ילחץ על המודעה שלכם ויעבור לדף הנחיתה שהכנתם עבורו.
אז למה כן? כפי שציינו, יכולות הטירגוט בפייסבוק הם מאוד מאוד מדוייקות. הרי הפרסום הוא לא כללי, ולכן על ידי עבודת פילוח נכונה, אפשר להציג את הפרסומות שלנו לקהל הרלוונטי ביותר. בנוסף לכך, אם יש לכם פיקסל באתר שלכם, יש לכם גם אפשרות לטרגט אנשים שהיו באתר מה שמוסיף לרלוונטיות שלהם. בנוסף לכך, כמות האנשים בפייסבוק היא אדירה, וסביר להניח שביום, הרבה יותר אנשים נחשפים לפרסומות שלכם בפייסבוק מאשר בגוגל. אם הלקוחות שלכם נמצאים שם, אתם באופן טבעי רוצים להופיע היכן שהלקוחות שלכם נמצאים.
אז למה לא? כי כמו המודעה שלכם, הגולש הממוצע נחשף לאין סוף פרסומות במהלך הזמן שהוא מבלה בפייסבוק. דבר שיכול להעיק ולגרום לו לאדישות מסויימת בכל הנוגע לפרסומות שהוא רואה. הדבר כמובן גם תלוי תחום, ובקהל היעד שאתם רוצים לטרגט אליו. אם המוצר שלכם מכוון לפלח אוכלוסייה מסויים שלא בהכרח נמצא בפייסבוק, או שקשה לאתר ולפלח אותו בגלל מחסור בתחומי עניין רלוונטים, אולי כדאי לכם לשקול פלטפורמה אחרת.
גוגל
גוגל הם כמובן ההפך מפייסבוק בשיטת הצגת הפרסומות. את הפרסום שלכם ברשת החיפוש, יוכלו לראות אנשים על פי מילות המפתח שהם הקלידו. אתם הרי משלמים על פי קליק. מה שאומר שאם המוצר שלכם הוא מסעדה, ואתם קונים מילות מפתח שיפעילו את המודעות שלכם רק כאשר גולש יקליד את אותן מילות מפתח, אנשים שמחפשים תחומים אחרים לא יראו את המודעות שלכם ולא תבזבזו תקציב לחינם.
אז למה כן?
גוגל כאמור עובדת לפי מילות מפתח, מה שאומר שאם בונים את הקמפיין בצורה נכונה, אז המודעות שלכם יוצגו רק לקהל הרלוונטי ביותר כי הוא בעצם מחפש את המוצר שלכם והנישה שלכם כאן ועכשיו. ואם הגולש מחפש, ולא מרגיש שדוחפים לו פרסומת, בהחלט יש סיכוי גדול שהוא ילחץ על המודעה שלכם. יתרון נוסף הוא שיווק מחדש ברשת המדיה.
מכירים את זה שחיפשתם מוצר מסויים ונכנסתם לאתר שעלה לכם אבל לא עשיתם עם זה כלום והמשכתם בשלכם ואז יום אחרי פתאום כל אתר שאתם נכנסים אליו הציג לכם מודעות של אותו עסק? זה כמובן לא מקרי. בעזרת עוגייה (קטע קוד) שנשתל בדפדפן שלכם, לגוגל יש את האפשרות להציג מודעות לאנשים שביקרו באתר שלכם, בזמן שהם מטיילים באתרים אחרים, וזה יתרון גדול. מה גם שבמצב הזה המודעות הופכות כבר יותר ויזואליות ומושכות את העין.
למה לא?
כי אם אתם נמצאים בנישה תחרותית בה התקציב היומי שלכם הוא נניח 50 שקל, וכל קליק עולה 25 ש״ח, מספיק ששני אנשים ביום ילחצו על המודעות שלכם מבלי בכלל להתקשר או להשאיר פרטים, והפרסום שלכם יפסיק להיות מוצג באותו היום.
אז למה לא שניהם ביחד?
כי גם פייסבוק וגם גוגל הן מערכות שהפרסום בהן הוא תהליך. תהליך למידה, תהליך של אגירת נתונים ותהליך של אופטימזציה שוטפת. אם תחלקו תקציב שמראש הוא קטן בין שניהם, סביר להניח שלא תצליחו למקסם את הפרסום לא כאן ולא שם.
אז איך נדע איפה לפרסם?
בדיוק בשביל מקרים כאלו, יש אנשי מקצוע שידעו לבצע את הניתוח עבורכם ולספק לכם את ההמלצות הטובות ביותר, בשביל שאתם תוכלו לראות החזר על ההשקעה שלכם.