גוגל או פייסבוק – איפה כדאי לפרסם ומתי?

אחת השאלות החשובות ביותר העומדות בפני כל בעל עסק שרוצה להתחיל לפרסם ברשת ואין ברשותו תקציב יותר מדי גדול, היא איפה לפרסם. בעולם אוטופי, היינו רוצים לפרסם בכל מקום שאנחנו רק יכולים, לכן כשבעל עסק רוצה לפרסם והוא שומע שכדאי לו להגביל את עצמו רק לפלטפורמה אחת הוא מיד תוהה למה לא גם וגם.  במאמר זה נעמוד על הדקויות ועל מתי כדאי לשים את כל הביצים בפרסום בפייסבוק, מתי בגוגל והאם בכל זאת כדאי לפרסם גם ברשת החיפוש הגדולה בעולם וגם ברשת החברתית המפלצתית.

פייסבוק

קודם כל נתחיל מזה ששיטת הפרסום בפייסבוק היא שונה מאשר בגוגל. בעוד בגוגל אנשים מחפשים דברים הקשורים בעסק שלכם, בפייסבוק הפרסומות מופיעות להם כשהם במהלך הפעילות היום יומית שלהם. כלומר, הם עכשיו גוללים את הפיד שלהם כדי להתעדכן במה החברים שלהם עשו בקיץ האחרון, ובין תמונה לסטטוס משעשע, עולה להם פרסומת.
מצד שני, היכולת לפרסם בפייסבוק כל כך מדוייקת, כך שאם מנהל הקמפיינים שלכם עושה את העבודה שלו כמו שצריך, אותו גולש, אף שלא חיפש משהו שקשור אליכם ישירות עכשיו, כן רלוונטי למודעה שהוא נחשף אליה, מה שאומר שגם אם זה לא מה שהוא תכנן לעשות, בגלל הטירגוט המדוייק יכול מאוד להיות שהוא ילחץ על המודעה שלכם ויעבור לדף הנחיתה שהכנתם עבורו.

אז למה כן? כפי שציינו, יכולות הטירגוט בפייסבוק הם מאוד מאוד מדוייקות. הרי הפרסום הוא לא כללי, ולכן על ידי עבודת פילוח נכונה, אפשר להציג את הפרסומות שלנו לקהל הרלוונטי ביותר. בנוסף לכך, אם יש לכם פיקסל באתר שלכם, יש לכם גם אפשרות לטרגט אנשים שהיו באתר מה שמוסיף לרלוונטיות שלהם. בנוסף לכך, כמות האנשים בפייסבוק היא אדירה, וסביר להניח שביום, הרבה יותר אנשים נחשפים לפרסומות שלכם בפייסבוק מאשר בגוגל. אם הלקוחות שלכם נמצאים שם, אתם באופן טבעי רוצים להופיע היכן שהלקוחות שלכם נמצאים.

אז למה לא? כי כמו המודעה שלכם, הגולש הממוצע נחשף לאין סוף פרסומות במהלך הזמן שהוא מבלה בפייסבוק. דבר שיכול להעיק ולגרום לו לאדישות מסויימת בכל הנוגע לפרסומות שהוא רואה. הדבר כמובן גם תלוי תחום, ובקהל היעד שאתם רוצים לטרגט אליו. אם המוצר שלכם מכוון לפלח אוכלוסייה מסויים שלא בהכרח נמצא בפייסבוק, או שקשה לאתר ולפלח אותו בגלל מחסור בתחומי עניין רלוונטים, אולי כדאי לכם לשקול פלטפורמה אחרת.

גוגל

גוגל הם כמובן ההפך מפייסבוק בשיטת הצגת הפרסומות. את הפרסום שלכם ברשת החיפוש, יוכלו לראות אנשים על פי מילות המפתח שהם הקלידו. אתם הרי משלמים על פי קליק. מה שאומר שאם המוצר שלכם הוא מסעדה, ואתם קונים מילות מפתח שיפעילו את המודעות שלכם רק כאשר גולש יקליד את אותן מילות מפתח, אנשים שמחפשים תחומים אחרים לא יראו את המודעות שלכם ולא תבזבזו תקציב לחינם.

אז למה כן?
גוגל כאמור עובדת לפי מילות מפתח, מה שאומר שאם בונים את הקמפיין בצורה נכונה, אז המודעות שלכם יוצגו רק לקהל הרלוונטי ביותר כי הוא בעצם מחפש את המוצר שלכם והנישה שלכם כאן ועכשיו. ואם הגולש מחפש, ולא מרגיש שדוחפים לו פרסומת, בהחלט יש סיכוי גדול שהוא ילחץ על המודעה שלכם. יתרון נוסף הוא שיווק מחדש ברשת המדיה.

מכירים את זה שחיפשתם מוצר מסויים ונכנסתם לאתר שעלה לכם אבל לא עשיתם עם זה כלום והמשכתם בשלכם ואז יום אחרי פתאום כל אתר שאתם נכנסים אליו הציג לכם מודעות של אותו עסק? זה כמובן לא מקרי. בעזרת עוגייה (קטע קוד) שנשתל בדפדפן שלכם, לגוגל יש את האפשרות להציג מודעות לאנשים שביקרו באתר שלכם, בזמן שהם מטיילים באתרים אחרים, וזה יתרון גדול. מה גם שבמצב הזה המודעות הופכות כבר יותר ויזואליות ומושכות את העין.

למה לא?

כי אם אתם נמצאים בנישה תחרותית בה התקציב היומי שלכם הוא נניח 50 שקל, וכל קליק עולה 25 ש״ח, מספיק ששני אנשים ביום ילחצו על המודעות שלכם מבלי בכלל להתקשר או להשאיר פרטים, והפרסום שלכם יפסיק להיות מוצג באותו היום.

אז למה לא שניהם ביחד?

כי גם פייסבוק וגם גוגל הן מערכות שהפרסום בהן הוא תהליך. תהליך למידה, תהליך של אגירת נתונים ותהליך של אופטימזציה שוטפת. אם תחלקו תקציב שמראש הוא קטן בין שניהם, סביר להניח שלא תצליחו למקסם את הפרסום לא כאן ולא שם.

אז איך נדע איפה לפרסם?

בדיוק בשביל מקרים כאלו, יש אנשי מקצוע שידעו לבצע את הניתוח עבורכם ולספק לכם את ההמלצות הטובות ביותר, בשביל שאתם תוכלו לראות החזר על ההשקעה שלכם.

אהבתם פוסט? שתפו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

משפיענים וכוכבי רשת

היום ברור מאוד שהדרך להגיע לקהל יעד ממוקד עוברת דרך מובילי דעה (משפיעני רשת). נשמח לעזור לכם במשימה ולספר את הסיפור של המותג שלכם בצורה קריאטיבית, אפקטיבית ומשתלמת ביותר.

סרטונים

קטע וידאו מוצלח עשוי להגיע לעשרות ואף מאות אלפי חשיפות תוך זמן קצר וליצור ויראליות עצומה למותג שלכם. חשוב להפיק אותו בצורה נכונה ובאופן שישרת את המטרות העסקיות, סרטון טוב עשוי להפוך בין רגע לחלון הראווה שלכם – תאפשרו לנו להפיק עבורכם את הסרטון הבא.

יחסי ציבור

בניגוד לשיטות פרסום "רגילות וישנות" שבהן יש צורך לעבור מספר מוקדים בכדי לפרסם כתבה ברשת. שחר בי חושף בפניכם עשרות אתרים לפרסום כתבות יחסי ציבור מהיום למחר – כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור היכן אתם מעוניינים לפרסם והכתבה תפורסם.

דפי נחיתה ומינסייט

דף נחיתה יציג מידע בהיקף מצומצם לצורך קידום מוצר או שירות אחד באופן ממוקד. המיניסייט נועד על מנת לקדם מסר כמו שירות מסוים או מוצר באופן ממוקד וספציפי יותר מאתר רגיל – המטרה של שניהם היא יצירת לידים (לקוחות) פוטנציאליים חדשים לעסק.

מהלכי גרילה

שיווק / פרסום גרילה הוא דרך זולה לעסקים בעלי תקציב דליל שרוצים לשווק עצמם ולא יכולים להקצות תקציבי ענק עבור המדיות השונות. האסטרטגיה של השיטה מתמקדת בטקטיקות שיווק לא קונבנציונליות בעלות נמוכה אשר לרוב מניבות תוצאות מקסימליות ומיידיות.

אתרים

למעלה מ- 85% מהישראלים מבצעים רכישות באון ליין. הקמת אתר אינטרנט מסחרי מסוגל לתרום להכנסה שוות ערך לסניף פיזי ואף יותר. עלויות תחזוקה קבועות, צמצום בתשלומי הרשויות השונות, שכירויות, מערך עובדים ועוד – אפיק קידום יעיל מאוד ורווחי באופן יוצא מן הכלל.

TikTok

יותר משני מיליארד משתמשים ברחבי העולם אינם טועים, רשת הטיקטוק מבצעת מהפכה של ממש. מדובר בפלטפורמה בעלת ערך רב שמחברת בין עסקים לקהלים מגוונים. בזכות פורמט ווידאו קצר ויצירתי, ניתן להציג מוצר, שירות ומותג, ולגרום לקהל יעד לרצות לעקוב אחר תכנים נוספים ולבצע אינטראקציה.

פרסום (PRINT)

בכדי לוודא שאנו משלימים את תדמית המותג באופן מלא במרחב אנו מייצרים גם אופליין הכולל: שילוט חוצות, קטלוגים, פולדרים, פלאיירים, רולאפים, קאפות, כרטיסי ביקור – בכולם אנו דואגים לשלב את הטאצ' האישי שלנו אשר מאופיין ובולט במרחב התדמיתי בו אנו חיים היום.

Google

SEO – קידום אתרים אורגני על בסיס מחקר ביטויים מובילים, מילות מפתח והגדרת תכנית שתסייע בקידום האתר למיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל | Pay Per Click) PPC) – קידום מודעות לראש תוצאות החיפוש בגוגל – מצב בו המפרסם משלם אך ורק על מודעות עליהן הקליקו.

סטודיו

כל עסק, שירות או מוצר חייבים לוגו ועיצוב גרפי בעל שפה קבועה ומותאמת. בשלב זה מגדירים העדפות של צבעים, פונטים ושפה, התהליך מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח והוא כולל מחקר מתחרים (בארץ ובעולם), איסוף של מידע ופניה למלאכת עיצוב סקיצות ללוגו אופציונאלי.

מיתוג וקראייטיב

מיתוג עסקי הוא נדבך חשוב לכל עסק, שירות או מוצר, הוא מגדיר מי אתם ואיך אתם נראים כלפי חוץ. מיתוג עסקי זה בין התהליכים החשובים בהגדרת הזהות העסקית והפיתוח של מותג מוצלח ומנצח.

אינסטגרם

רשת האינסטגרם היא רשת חברתית המבוססת בעיקרה על תוכן שיווקי במסווה של תמונות מרשימות. בעולם ישנם למעלה מ- 150 מיליון משתמשים פעילים המעלים למעלה מ- 150 תמונות וצילומי וידאו בשנייה (אחת).

פייסבוק

בישראל ישנם למעלה מ-4 מיליון חשבונות פייסבוק פעילים, בתוכם כלולים לא מעט בעלי עסקים בגדלים שונים המעוניינים להגדיל את התודעה למותג / שירות / מוצרים שלהם וכמובן להגדיל את היקפי המכירות – אל תתפשרו על דף מותג שמנוהל באופן נכון ומנצח ומשאיר פייט למתחרים.

אסטרטגיה מתקדמת

בדיוק כמו שלא הייתם יוצאים לקרב בלי תכנית פעולה, כך גם בעולם הפרסום והמדיה. תכנון אסטרטגי חיוני ביותר ליצירת יציבות של מותג, בחלק גדול מהפעמים הוא מהווה את ההבדל בין כישלון להצלחה עסקית.
דילוג לתוכן