מיתוג עסקי ברשת איך עושים את זה נכון?

אם כבר השכלתם לקחת את העסק שלכם מעולם האוף ליין ואתם פעילים ברשת זה מצויין. אתר, רשתות חברתיות, קמפיינים, בלוג עסקי – הכל מעולה. רק יש דבר אחד שאתם חייבים לשים אליו לב. על מנת שהגולשים יזהו את החומרים שלכם ויעשו שיוך בין הפעילות שלכם ברשת לבין העסק עצמו, אתם חייבים להקפיד על מיתוג עסקי, רציני, איכותי ואחיד.

מה זה בכלל אומר מיתוג עסקי ברשת?

ברגע שאתם מחליטים שהנוכחות ברשת היא רלוונטית עבורכם (וסביר להניח שהיא רלוונטית), זה הזמן בו אתם צריכים להתחיל למתג את הנכסים הדיגיטליים שלכם. זכרו, עמוד הפייסבוק, ערוץ היו-טיוב והאתר שלכם, כולם משמשים כסוכנים שלכם ברשת. אם יש לכם עמוד עסקי, בלי תמונת פרופיל טובה או תמונת קאבר שמרגישה כאילו נעשתה רק כדי לצאת ידי חובה, אתם מסתכנים באיבוד לקוחות. הרי לקוח פוטנציאלי שיגיע לעמוד שלכם ויראה שהוא לא ממותג ולמעשה לא משדר שום דבר מקצועי, יחזיק  מכם כלא רציניים וימשיך למתחרים שלכם. בסופו של דבר הוויזואליות משחקת תפקיד עצום באינטראקציה עם הגולשים, ועל מנת שעסק ישדר רצינות ויעורר את הרצון של הגולש לבצע פעולות מסוימות, הוא צריך לשדר יוקרה.

אחידות היא מילת המפתח

ברגע שאתם מחליטים על פעילות שוטפת באינטרנט, אתם חייבים לשמור על קו רציף ואחיד. אם למשל עמוד הפייסבוק שלכם משדר צבעים מסויימים, גם האתר שלכם צריך להציג את אותם צבעים. אם בדיוק עכשיו עבדתם על מיתוג מחדש והתחדשתם בלוגו, אסור שישאר מצב שבאתר השארתם את הלוגו הישן ובפייסבוק יש לכם את החדש. מיתוג עסקי ברשת כרוך בהמון אלמנטים שונים שביחד מרכיבים ויוצרים את המודעות למותג. אחידות היא מילת המפתח.

קבלו דוגמא

נניח והדרך בה אתם בוחרים לקדם את האתר שלכם היא בעזרת קידום של פוסטים ממומנים. כלומר יש לכם אתר, בתוך האתר בלוג, והגעתם למסקנה שאחת הדרכים היותר יעילות עבורכם להשיג תנועה לאתר שמוכר מוצר כלשהו, זה בעזרת פוסטים בפייסבוק, שיניעו את הגולשים לקרוא את המאמר שלכם.
הרי המאמר נמצא אצלכם באתר, וברגע שמצאתם נושא רלוונטי שמעורר עניין, סביר להניח שהגולש ייכנס לקישור המצורף וינחת בתוך הבלוג שלכם. ברגע שהוא כבר בפלטפורמה שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להעביר אותו לדף המוצר שאתם רוצים למכור. עד כאן הכל ברור? מעולה. עכשיו איך זה עובד בפועל? בכל פעם שאתם מעלים קישור מתוך הבלוג שלכם, יש לכם אפשרות להוסיף תמונה שתלווה את הפוסט.
כאן עניין המיתוג בא לידי ביטוי. אם בכל פעם שאתם מעלים פוסט שכזה, אתם בוחרים איזושהי תמונה גנרית ממאגר תמונות ומשתפים כמו שהיא, אתם לא יוצרים בשום דרך את האפשרות שהגולש יבין שמדובר במותג שלכם. לעומת זאת, אם לפני שתעלו את הפוסט תעבירו את התמונה למעצב והוא מצידו ידביק עליה לוגו, ויכניס אותה לגריד קבוע שילווה את כל התמונות שלכם, לאחר מספר פוסטים, עוד לפני שהגולש בכלל יקרא את התוכן, הוא רק יראה את אותו גריד מוכר וידוע וישר יבין שמדובר בכם.

זאת כמובן רק דרך אחת למתג את העסק ברשת. רוצים דרך נוספת? בבקשה. אתם מעלים סרטונים לפייסבוק או לערוץ היו-טיוב? צרו לכם פתיח קבוע שילווה כל סרטון. משהו קצר בין 3 ל 5 שניות אבל כזה שיופיע בכל סרטון.

מיתוג באינטרנט דורש בניית קונספט, שליטה בקריאייטיב, הבנת הערכים ושפת המותג על מנת שאפשר יהיה לשדר אותם החוצה, הכרת קהל היעד וכמובן, המון חשיבה, ויצירתיות.

אהבתם פוסט? שתפו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

משפיענים וכוכבי רשת

היום ברור מאוד שהדרך להגיע לקהל יעד ממוקד עוברת דרך מובילי דעה (משפיעני רשת). נשמח לעזור לכם במשימה ולספר את הסיפור של המותג שלכם בצורה קריאטיבית, אפקטיבית ומשתלמת ביותר.

סרטונים

קטע וידאו מוצלח עשוי להגיע לעשרות ואף מאות אלפי חשיפות תוך זמן קצר וליצור ויראליות עצומה למותג שלכם. חשוב להפיק אותו בצורה נכונה ובאופן שישרת את המטרות העסקיות, סרטון טוב עשוי להפוך בין רגע לחלון הראווה שלכם – תאפשרו לנו להפיק עבורכם את הסרטון הבא.

יחסי ציבור

בניגוד לשיטות פרסום "רגילות וישנות" שבהן יש צורך לעבור מספר מוקדים בכדי לפרסם כתבה ברשת. שחר בי חושף בפניכם עשרות אתרים לפרסום כתבות יחסי ציבור מהיום למחר – כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור היכן אתם מעוניינים לפרסם והכתבה תפורסם.

דפי נחיתה ומינסייט

דף נחיתה יציג מידע בהיקף מצומצם לצורך קידום מוצר או שירות אחד באופן ממוקד. המיניסייט נועד על מנת לקדם מסר כמו שירות מסוים או מוצר באופן ממוקד וספציפי יותר מאתר רגיל – המטרה של שניהם היא יצירת לידים (לקוחות) פוטנציאליים חדשים לעסק.

מהלכי גרילה

שיווק / פרסום גרילה הוא דרך זולה לעסקים בעלי תקציב דליל שרוצים לשווק עצמם ולא יכולים להקצות תקציבי ענק עבור המדיות השונות. האסטרטגיה של השיטה מתמקדת בטקטיקות שיווק לא קונבנציונליות בעלות נמוכה אשר לרוב מניבות תוצאות מקסימליות ומיידיות.

אתרים

למעלה מ- 85% מהישראלים מבצעים רכישות באון ליין. הקמת אתר אינטרנט מסחרי מסוגל לתרום להכנסה שוות ערך לסניף פיזי ואף יותר. עלויות תחזוקה קבועות, צמצום בתשלומי הרשויות השונות, שכירויות, מערך עובדים ועוד – אפיק קידום יעיל מאוד ורווחי באופן יוצא מן הכלל.

TikTok

יותר משני מיליארד משתמשים ברחבי העולם אינם טועים, רשת הטיקטוק מבצעת מהפכה של ממש. מדובר בפלטפורמה בעלת ערך רב שמחברת בין עסקים לקהלים מגוונים. בזכות פורמט ווידאו קצר ויצירתי, ניתן להציג מוצר, שירות ומותג, ולגרום לקהל יעד לרצות לעקוב אחר תכנים נוספים ולבצע אינטראקציה.

פרסום (PRINT)

בכדי לוודא שאנו משלימים את תדמית המותג באופן מלא במרחב אנו מייצרים גם אופליין הכולל: שילוט חוצות, קטלוגים, פולדרים, פלאיירים, רולאפים, קאפות, כרטיסי ביקור – בכולם אנו דואגים לשלב את הטאצ' האישי שלנו אשר מאופיין ובולט במרחב התדמיתי בו אנו חיים היום.

Google

SEO – קידום אתרים אורגני על בסיס מחקר ביטויים מובילים, מילות מפתח והגדרת תכנית שתסייע בקידום האתר למיקום גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל | Pay Per Click) PPC) – קידום מודעות לראש תוצאות החיפוש בגוגל – מצב בו המפרסם משלם אך ורק על מודעות עליהן הקליקו.

סטודיו

כל עסק, שירות או מוצר חייבים לוגו ועיצוב גרפי בעל שפה קבועה ומותאמת. בשלב זה מגדירים העדפות של צבעים, פונטים ושפה, התהליך מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח והוא כולל מחקר מתחרים (בארץ ובעולם), איסוף של מידע ופניה למלאכת עיצוב סקיצות ללוגו אופציונאלי.

מיתוג וקראייטיב

מיתוג עסקי הוא נדבך חשוב לכל עסק, שירות או מוצר, הוא מגדיר מי אתם ואיך אתם נראים כלפי חוץ. מיתוג עסקי זה בין התהליכים החשובים בהגדרת הזהות העסקית והפיתוח של מותג מוצלח ומנצח.

אינסטגרם

רשת האינסטגרם היא רשת חברתית המבוססת בעיקרה על תוכן שיווקי במסווה של תמונות מרשימות. בעולם ישנם למעלה מ- 150 מיליון משתמשים פעילים המעלים למעלה מ- 150 תמונות וצילומי וידאו בשנייה (אחת).

פייסבוק

בישראל ישנם למעלה מ-4 מיליון חשבונות פייסבוק פעילים, בתוכם כלולים לא מעט בעלי עסקים בגדלים שונים המעוניינים להגדיל את התודעה למותג / שירות / מוצרים שלהם וכמובן להגדיל את היקפי המכירות – אל תתפשרו על דף מותג שמנוהל באופן נכון ומנצח ומשאיר פייט למתחרים.

אסטרטגיה מתקדמת

בדיוק כמו שלא הייתם יוצאים לקרב בלי תכנית פעולה, כך גם בעולם הפרסום והמדיה. תכנון אסטרטגי חיוני ביותר ליצירת יציבות של מותג, בחלק גדול מהפעמים הוא מהווה את ההבדל בין כישלון להצלחה עסקית.
דילוג לתוכן