מיתוג עסקי ברשת איך עושים את זה נכון?

אם כבר השכלתם לקחת את העסק שלכם מעולם האוף ליין ואתם פעילים ברשת זה מצויין. אתר, רשתות חברתיות, קמפיינים, בלוג עסקי – הכל מעולה. רק יש דבר אחד שאתם חייבים לשים אליו לב. על מנת שהגולשים יזהו את החומרים שלכם ויעשו שיוך בין הפעילות שלכם ברשת לבין העסק עצמו, אתם חייבים להקפיד על מיתוג עסקי, רציני, איכותי ואחיד.

מה זה בכלל אומר מיתוג עסקי ברשת?

ברגע שאתם מחליטים שהנוכחות ברשת היא רלוונטית עבורכם (וסביר להניח שהיא רלוונטית), זה הזמן בו אתם צריכים להתחיל למתג את הנכסים הדיגיטליים שלכם. זכרו, עמוד הפייסבוק, ערוץ היו-טיוב והאתר שלכם, כולם משמשים כסוכנים שלכם ברשת. אם יש לכם עמוד עסקי, בלי תמונת פרופיל טובה או תמונת קאבר שמרגישה כאילו נעשתה רק כדי לצאת ידי חובה, אתם מסתכנים באיבוד לקוחות. הרי לקוח פוטנציאלי שיגיע לעמוד שלכם ויראה שהוא לא ממותג ולמעשה לא משדר שום דבר מקצועי, יחזיק  מכם כלא רציניים וימשיך למתחרים שלכם. בסופו של דבר הוויזואליות משחקת תפקיד עצום באינטראקציה עם הגולשים, ועל מנת שעסק ישדר רצינות ויעורר את הרצון של הגולש לבצע פעולות מסוימות, הוא צריך לשדר יוקרה.

אחידות היא מילת המפתח

ברגע שאתם מחליטים על פעילות שוטפת באינטרנט, אתם חייבים לשמור על קו רציף ואחיד. אם למשל עמוד הפייסבוק שלכם משדר צבעים מסויימים, גם האתר שלכם צריך להציג את אותם צבעים. אם בדיוק עכשיו עבדתם על מיתוג מחדש והתחדשתם בלוגו, אסור שישאר מצב שבאתר השארתם את הלוגו הישן ובפייסבוק יש לכם את החדש. מיתוג עסקי ברשת כרוך בהמון אלמנטים שונים שביחד מרכיבים ויוצרים את המודעות למותג. אחידות היא מילת המפתח.

קבלו דוגמא

נניח והדרך בה אתם בוחרים לקדם את האתר שלכם היא בעזרת קידום של פוסטים ממומנים. כלומר יש לכם אתר, בתוך האתר בלוג, והגעתם למסקנה שאחת הדרכים היותר יעילות עבורכם להשיג תנועה לאתר שמוכר מוצר כלשהו, זה בעזרת פוסטים בפייסבוק, שיניעו את הגולשים לקרוא את המאמר שלכם.
הרי המאמר נמצא אצלכם באתר, וברגע שמצאתם נושא רלוונטי שמעורר עניין, סביר להניח שהגולש ייכנס לקישור המצורף וינחת בתוך הבלוג שלכם. ברגע שהוא כבר בפלטפורמה שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להעביר אותו לדף המוצר שאתם רוצים למכור. עד כאן הכל ברור? מעולה. עכשיו איך זה עובד בפועל? בכל פעם שאתם מעלים קישור מתוך הבלוג שלכם, יש לכם אפשרות להוסיף תמונה שתלווה את הפוסט.
כאן עניין המיתוג בא לידי ביטוי. אם בכל פעם שאתם מעלים פוסט שכזה, אתם בוחרים איזושהי תמונה גנרית ממאגר תמונות ומשתפים כמו שהיא, אתם לא יוצרים בשום דרך את האפשרות שהגולש יבין שמדובר במותג שלכם. לעומת זאת, אם לפני שתעלו את הפוסט תעבירו את התמונה למעצב והוא מצידו ידביק עליה לוגו, ויכניס אותה לגריד קבוע שילווה את כל התמונות שלכם, לאחר מספר פוסטים, עוד לפני שהגולש בכלל יקרא את התוכן, הוא רק יראה את אותו גריד מוכר וידוע וישר יבין שמדובר בכם.

זאת כמובן רק דרך אחת למתג את העסק ברשת. רוצים דרך נוספת? בבקשה. אתם מעלים סרטונים לפייסבוק או לערוץ היו-טיוב? צרו לכם פתיח קבוע שילווה כל סרטון. משהו קצר בין 3 ל 5 שניות אבל כזה שיופיע בכל סרטון.

מיתוג באינטרנט דורש בניית קונספט, שליטה בקריאייטיב, הבנת הערכים ושפת המותג על מנת שאפשר יהיה לשדר אותם החוצה, הכרת קהל היעד וכמובן, המון חשיבה, ויצירתיות.

אהבתם פוסט? שתפו

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

השאירו תגובה

דילוג לתוכן